Slová [Blog]

Logo je váš jazyk

Máme vonku nový podcast. Skúste si z neho odniesť, že ak nemáte peniaze na to, aby ste ľuďom do hláv doslova „natlačili“ význam, potom nevyhnutne potrebujete kvalitné a dobre premyslené logo. Pravdepodobne ste v tejto situácii, pretože, žiaľ, dizajnéri … (čítať ďalej)

O vzdelávaní

Mnohí vedia, že sa veľa zaobráme vzdelávaním. Aby to neskončilo iba diskusiou s priateľmi, pripravili sme trojdielnu sériu podcastov o zmysle vzdelávania, učenia sa a poznávania „O vzdelávaní“ s podnadpisom „Čo, ako a prečo sa deti učia.“ Vypočuť si … (čítať ďalej)

MANIFEST marketingu vedomého!

Je najvyšší čas, že by marketiéri so značkou a reklamou intuitívne i nezodpovedne pracovať prestali. Je najvyšší čas, aby vyprázdnené procesy oddelení svojich pracovných, marketingové schémy plytké rovnako tak i výrobu „nápadov“ pásovú odmietli. Marketingu treba oslobodiť sa od … (čítať ďalej)

Spustili sme podcast, vypočujte si

Keďže v súčasnosti nie je najlepší nápad stretávať sa s ľuďmi osobne, začali sme podcast. Všetky diely nájdete tu ale aj pod názvom „Ideology by the Parents“ na Google Podcasts, iTunes alebo Spotify. V prvom dieli hovoríme, ako sme … (čítať ďalej)

My-preškrtnutá swastika-oni: odkaz marketérom

Iba málo vecí počas predvolebnej kampane nás naštvalo tak, ako návrhy markéterov aby si ľudia na Facebookové profilovky nedávali rámiky s preškrtnutými swastikami.

Konzistencia a význam v kampani PS / Spolu

Keď sme zatepľovali našu bytovku, bolo okolo toho veľa problémov – technických, finančných, kompetenčných. Nakoniec som – vtedy ako zástupca vlastníkov – najviac tŕpol, aby sme sa nezasekali na debate o farbe fasády. Rozhodli … (čítať ďalej)

Identita slovenského fašizmu

Extrémisti sa na Slovensku nedostali tak ďaleko vďaka ideológii fašizmu. Nie výlučne, nie len. Darí sa im, lebo svoju značku postupne priväzujú na prvky identity Slovákov: ortodoxný katolicizmus, rodinu, ľud a ľudové tradície, prejavy … (čítať ďalej)

Epidémia nacionalizmu

Na konci roka si dovolím aj niečo iné, ako sa vŕtať v marketingu. Bohužiaľ, na Slovensku prebieha zmena, ktorá je tehotná orbánovskou verziou neliberálnej, nacionalistickej demokracie.

O skutočnom partnerstve

Dni, keď sme medzi marketing a reklamu dávali „rovná sa“, sú dávno preč. Verejný priestor je zahltený reklamou a internet dal ľuďom možnosť priamo so značkou interagovať – tešiť a brániť sa jej, konzumovať ju, spoluvytvárať ju, aj … (čítať ďalej)

Díky za každý dobrý mýtus

Keď nám človek z reklamy položí otázku, čo je to tá naša „Ideológia“, urobili sme niekde chybu – sme nezrozumiteľní. Tak to skúsime napraviť. (Budeme radi, ak nám dáte vedieť, či je to lepšie.)

Šíriť rovnosť

Zdá sa, že dokážeme dobre popísať, ako sa šíri idea, mýtus a viera. Máme teóriu sietí, ktorá hovorí o spájaní do „skupín verných“. Ľudia, ktorí šíria mýty, sa za hranicu vlastnej skupiny dostávajú, keď ako nositelia významov dokážu vykročiť mimo … (čítať ďalej)

Náš ideálny svet

V ideálnom svete by sme boli brutálne slávni, úspešní a bohatí. Pracovali by sme pre najlepších klientov s najlepšími značkami a najväčšími budgetmi na reklamu. Či nie?