

Kurzy a tréningy
Naše kurzy nie sú iba o poznávaní. Sú aj o každodennom hľadaní zmyslu a zdieľaní výziev, ktoré sme prekonali a naďalej prekonávame. Význam hľadáme pre značky, no hľadáme ho aj pre naše komunity, priateľov a seba samých v čomkoľvek, čo robíme. Napríklad vo vzdelávaní detí, sebarozvoji alebo filozofii. Na kurzoch s radosťou spolupracujeme s konzultantkou Ivanou Kohutkovou a terapeutkou Anetou Rabadovou.

Krotitelia významu I.
(základy významu v brandingu a marketingu)
Ako uchopiť význam a využívať ho pri tvorbe značky? Ako chápať slovo „kultúra“ a „interpretačná komunita“, ako pracovať s významom a kultúrou, ktoré značka na jednej strane zhmotňuje, a na druhej tvorí a inovuje?
Pre ľudí, ktorí majú v rukách značku (mimovládky, biznis aj politici). Séria teoreticko praktických workshopov, ktoré sú východiskom k samostatnej správe značky.
max. 8
5 workshopov po 120 min.
5 týždňov
individuálne €400/
organizácie podľa dohody
Ak o kurz máte záujem ako jednotlivec alebo organizácia, pošlite nám pár slov o sebe a očakávaniach, ktoré od kurzu máte. Odpovieme, sľubujeme!

Krotitelia významu II.
(hlboký význam, mytológia, žánrová logika a imaginácia)
Pokročilý kurz tvorby významu v brandingu. Pracujeme v rovine hlbokej kultúry a na konkrétnych príkladoch popisujeme významo-tvorné procesy kultúrnych trendov. Ako vysvetliť spoločenské krízy, revolúcie, veľké kultúrne zmeny? Akú rolu v nich hrajú sociálne hnutia? Ako sa na nich podieľajú značky?
Kurz pre odvážnych ľudí, ktorí značku vnímajú ako nástroj a priestor spoločenskej zmeny.
max. 8
5 workshopov po 120 min.
5 týždňov
individuálne €600/
organizácie podľa dohody
Kurz je pokračovaním Krotiteľov I. Pre ľudí, ktorí s kategóriami významu ešte nepracovali, môže byť nezrozumiteľný. Pokiaľ oňho napriek tomu máte záujem, napíšte nám o svojich skúsenostiach s tvorbou významu a uveďte aj očakávania, ktoré od kurzu máte. Odpovieme späť.

Unschooling
(poznávanie mimo vzdelávacieho systému)
Unschooling, homeschooling a iné formy poznávania. Terapeutický sprievod rodičov a detí na ceste mimo štandardný vzdelávací systém v spolupráci s terapeutkou Anetou Rabadovou. Podporná skupina aj individuálne poradenstvo. Spoločné hľadanie zmysluplnej výchovy a vzdelávania.
Pre rodičov neškatuľkových detí, ktorých dary sa javia ako prekliatie. Ak má vaše dieťa záujmy a škola ho brzdí, môže byť iná forma vzdelávania ideálna. S neštandardnými formami učenia sa ide ruka v ruke aj neštandardná výchova. No a v nej sme spolu silnejší a odolnejší voči spochybneniam a blbým pohľadom.
individuálne €50/h
v rámci podpornej skupiny €35/h
Ak o sprievod máte záujem, pošlite nám pár slov o sebe a očakávaniach, ktoré od poradenstva máte. Odpovieme, sľubujeme!

Priamočiara komunikácia a nastavovanie hraníc
Séria tréningov v spolupráci s konzultantkou Ivanou Kohutkovou, zameraná na zručnosť priamočiaro komunikovať vlastné potreby a hranice, a rešpektovať potreby a hranice druhých. Vychádzame z odžitých skúsenosti neuroatypických ľudí, ktorí si svoje potreby a hranice musia strážiť omnoho viac. Neurodiverzita má hodnotu a tento tréning je toho praktickou ukážkou.
Tréning otvárame pre pestro zložené skupiny účastníkov: neštandardné kombinácie spájajúce členov rodiny, záujmových združení a pracovných tímov. Napriek zdanlivým odlišnostiam sa výzvy, ktorým čelíte, veľmi podobajú.
max. 8
4 workshopy po 120 min.
4 týždne
individuálne €260/
organizácie podľa dohody
Ak o kurz máte záujem ako jednotlivec alebo organizácia, pošlite nám pár slov o sebe a očakávaniach, ktoré od kurzu máte. Odpovieme, sľubujeme!

Znak, značka a označenie vo filozofii a sociálnych vedách
Toto nie je kurz ale think-tank. Hľadanie významu vo filozofických a sociálne-vedných tradíciách sémiotiky, hermeneutiky a interpretatívneho pohľadu. Ktoré kategórie myslenia sa dajú prerozprávať jazykom významu? Ako s významom súvisí znak (značka) a poznanie? Ako chápať umenie z hľadiska významu a ako chápať vedu ako sociálne hnutie?
Podmienkou nie je prehľad v histórii, pojmosloví a postavách, ale chuť myslieť, čítať, diskutovať a konfrontovať myslenie.
Keďže tu nejde o kurz, ale dlhé, zanietené debaty pri káve, bolo by super, keby ste sa nám predstavili hlbšie – vaše vzdelanie, smery uvažovania a smerodajné texty. Čo z filozofie alebo sociálnych vied formovalo vaše uvažovanie? Čo ste čítali naposledy? Knižky, vedecké články, blogy? Čo vás na nich provokuje? Čo naopak prináša uspokojenie?

Výskum a komunitný branding
Výskumy pripravujeme pre komerčné, politické aj neziskové organizácie. Pripravujeme ich aj pre komunity, ktoré riešia otázky spoločenského zvýznamňovania naliehavých otázok (napr. neurodiverzita a autizmus, LGBTQI+, umelecké komunity, feministické zoskupenia, lokálne skupiny, záujmové združenia a pod.).

Výskum
Venujeme sa neštandardizovanému spoločenskému výskumu – takému, ktorý sa nedá usporiadať do podoby dotazníkov, scenárov focusových skupín alebo výkonnostných metrík. Venujeme sa etnografickému výskumu komunít a participatívnemu pozorovaniu. Pod výskumom rozumieme aj stopovanie historického vývoja významu: sledujeme ako ľudia veciam okolo seba pripisujú zmysel. Neplatia tu „reprezentatívne vzorky“, no napriek tomu hovoríme o univerzálnych kategóriách ľudského myslenia a konania.
Trvanie výskumnej práce a odmenu vieme povedať, keď porozumieme problému, ktorý vás trápi.
Popíšte nám výskumný problém, s ktorým potrebujete pomôcť.

Komunitný branding
Komunitný rozvoj pre nás nie je slovo do grantových formulárov. Pracujeme s komunitami – ponárame sa do nich a vyjadrujeme ich sociálne identity a požiadavky. Vypracovali sme princípy komunitného, participatívneho brandingu a okrem formovania a udržiavania komunít v nich hľadáme aj spôsoby podpory a rozvoja komunitného života.
Komunitný branding je vyjadrenie podstaty komunity a jej požiadaviek. Identita, posilňovanie a rozširovanie dosahu odspodu, grass-roots. Komunitný branding a rozvoj vnímame ako (re-)konštrukciu demokracie.
Komunitný branding sa nedá oddeliť od výskumného porozumenia a nacítenia komunity. Preto sa stávame „novými členmi“, ktorých úlohou je ponoriť sa do života vašej komunity a zároveň si udržiavať odstup nováčika.
Povedzte nám niečo o svojej komunite: čím sa zaoberáte? Kvôli čomu ste vznikli, s čím zápasíte? Koho záujmy sa snažíte obhajovať a presadzovať? Na čom vaša činnosť zlyháva?

Branding a komunikácia
O našich schopnostiach stvárňovať značky, kresliť logá, fotiť portréty alebo udalosti, nahrávať podcasty alebo spravovať siete sa môžete presvedčiť cez náš blog alebo naše videá. Alebo sa rovno spýtajte ľudí, s ktorými sme pracovali. Akýkoľvek branding a komunikácia u nás stojí v prvom rade na strategickom a sociologickom zázemí. Nerobíme pekný dizajn pre pekný dizajn, robíme význam a zmysel, t.j. funkčné, cieľavedomé a zmysluplné riešenia.
Na Slovensku to je niekedy opovážlivé, no očakávajte od nás otvorenú hru. Rovnaký prístup vítame u našich partnerov a klientov. Hodinová sadzba našej práce je €100/h.

Branding
Ikonická značka je forma komunitného náboženstva. Budeme vám oponovať, ak si myslíte niečo iné.
Tvoríme plnovýznamové značky, ktoré majú presne túto ambíciu: stať sa vyjadrením spôsobu myslenia a interpretácie sveta. Vychádzame pritom z komunitných a kultúrnych prístupov k brandingu, no v prvom rade z tradície kultúrnej sociológie.
Tvoríme nové značky a “dobíjame význam” existujúcich. V biznise, politike aj civilnej sfére.
Ozvite sa a my sa ozveme späť. Dohodneme sa na obojstranne vyhovujúcom postupe.

Stvárnenia značky
Píšeme texty, tvoríme slovné identity značiek, ich príbehy, blogy, slogany a tak. Kreslíme logá a grafické identity, pripravujeme šablóny pre všetky tie PowerPointy. Robíme weby vo WordPresse, točíme videá, fotíme, moderujeme a nahrávame podcasty. Robíme sociálne siete, správu aj obsah.
Pripravíme tlač letákov, printových inzercií a billboardov, no baví nás aj DIY tvorba, upcycling, komunitné eventy a čokoľvek neposedné, čo značku napĺňa životom, a čo významu dáva estetickú tvár.
Ozvite sa a my sa ozveme späť. Dohodneme sa na obojstranne vyhovujúcom postupe.

Terapia značky
V spolupráci s terapeutkou Anetou Rabadovou a konzultantkou Ivanou Kohutkovou ponúkame terapeutickú intervenciu do firmy, tímu, alebo vedenia akejkoľvek organizácie ruka v ruke so starostlivosťou o značku samotnú. Na svojej ceste sa značka stráca, schádza z cesty, nevedome sa míňa tam, kde ju netreba, a naopak málo sa angažuje tam, kde ju skutočne treba. Rovnako tak aj ľudia. Udržateľný rast je možný len zo zdravých základov a so zdravým odstupom.
Pre akékoľvek organizácie, ktoré prechádzajú zmenami, plánujú zmeny alebo čelia výzvam a ťažkostiam na personálnej úrovni, aj na úrovni komunikácie značky, ktorú spravujú.
Ozvite sa a my sa ozveme späť. Dohodneme sa na obojstranne vyhovujúcom postupe.

Významový audit
Komunikačný audit zameraný na význam: identifikácia zbytočnej komunikácie, podstatnej komunikácie a príležitostí pre zmysluplnú komunikáciu. Jednorazová hĺbková intervencia do komunikácie s cieľom ušetriť, investovať iba tam, kde to má význam a využiť nové komunikačné príležitosti.
Pre akékoľvek organizácie, ktoré majú potrebu optimalizovať komunikáciu a prácu so značkou tak, aby škrty boli zmysluplné a zároveň tak, aby využili potenciálne príležitosti, ktoré prinášajú krízy.
Ozvite sa a my sa ozveme späť. Dohodneme sa na obojstranne vyhovujúcom postupe.

Manifest značky
(a interná komunikácia)
Niekedy si treba upratať pred vlastným prahom, a to poriadne. Pripravíme spolu s vami Manifest vašej organizácie, akčný a zmysluplný dokument, ktorý bude funkčným východiskom internej komunikácie. Zmysel organizácie, jej ciele a nástroje ich dosahovania, vnútorný kódex.
Pre akékoľvek organizácie a komunity, ktoré chcú nájsť rámcovú zhodu na tom, čo reprezentujú a za čím šľapú.
Ozvite sa a my sa ozveme späť. Dohodneme sa na obojstranne vyhovujúcom postupe.
Málo? Niečo iné? Napíšte nám, podiskutujeme. Nebojíme sa výziev – žažili sme ich už toľko, že sa stali našim každodenným chlebom.